Клас Монтессорі: програма для дітей від 1 до 3-х років
Тривалість програми: 1 навчальний рік (9 місяців).
Як триває заняття:
-самостійна робота дитини (дитина обирає матеріал, місце і тривалість роботи з ним, попрацювавши – відносить на місце);
-«коло» – загальне заняття дітей, де вчитель презентує різні предмети, нову роботу, явища природи, кольору і багато іншого, а також ведеться пальчикова гімнастика та робота з предметами. За бажанням дитини, якщо він хоче працювати з матеріалами, а не перебувати в «колі» – він займається, не заважаючи при цьому іншим. У «колі» діти краще знайомляться один з одним, запам’ятовують імена, налагоджується контакт, створюється доброзичлива атмосфера; діти вчаться ділитися, передавати по колу предмети; вчаться слухати і не перебивати один одного, вчаться чекати своєї черги; створюється довірливе ставлення між членами групи;
– музичне заняття: сприяє розвитку рухової активності дитини, розвивається контроль та координацію рухів, опорно-рухового апарату, розвиває почуття простору і напрямку в ньому, формується почуття такту та ритму. Діти мають можливість «виплеснути» свою енергію, побігати, пострибати. Діти вчаться рухатися, використовуючи різні атрибути, вчаться керувати собою і своїм тілом.
Важливо розуміти, що присутність дорослого потрібно дитині тільки в період адаптації.
Що отримує дитина, займаючись у класі:
- Розширюється коло спілкування дитини.
- Вчитель допомагає дитині подолати страх перед незнайомими людьми (формується позитивне ставлення до інших).
- Дитина вчиться поводитися до іншої людини у ввічливій словесній формі.
- Виховується доброзичливе ставлення до інших дітей та людей.
- Вчиться відстоювати свої кордони, вміти просити і відмовляти, вміти дякувати і погоджуватися співпрацювати.
- Дитина вчиться домовлятися і ділитися з іншими.
- Навчається чекати і допомагати іншим.
- Вчиться піклуватися про навколишнє середовище.
- Дитина отримує навички самообслуговування.
- Збільшується словниковий запас дитини.
- Дитина вчиться робити вибір.
- Навчається прибирати свої речі на місце.
- Вчиться координувати свої рухи та дії.
- Своїми діями вчитель направляє дитину на самостійну діяльність, що робить другого незалежним і впевненим у своїх силах – формується адекватна самооцінка та самостійність.
- Формується внутрішня мотивація дитини до навчання.
- Дитина отримує знання з різних сфер життєдіяльності (навколишній світ, навички практичного життя).
- Розширюються творчі здібності дитини.
- Розвивається дрібна моторика, пам’ять та мислення.
- Дитина отримує радість від виконаної роботи без нагород.
- Розширюються адаптаційні можливості дитини в соціумі.